Okazyjnie kupiony nawóz może nie dojechać
Wielokrotny wzrost cen nawozów mineralnych to nie jedyne zmartwienie rolników. Ostatnio uaktywniło się wielu "handlowców", którzy mogą nie dostarczyć niczego.

Internetowe platformy sprzedażowe są dużym ułatwieniem w kupnie czy sprzedaży różnych towarów, ale są też prawdziwym rajem dla oszustów. Na rolników zastawiają tam pułapki w postaci bardzo okazyjnych ofert sprzedaży maszyn, części zamiennych czy środków do produkcji rolnej. Ostatnim hitem są nawozy mineralne, które zachwala się na wiele sposobów. Głównym wabikiem, jak zawsze w takich sytuacjach, jest atrakcyjna cena.
Podszywają się pod zaufanych dostawców
Nie jest niczym nowym, że liczni sprzedawcy działający legalnie szukają sposobów na rozszerzenie zasięgu swojego działania. Internet wiele tu ułatwia. Ale jest też dobrym miejscem do dokonywania oszustw, których wykrywalność jest bardzo trudna. Niedawno autoryzowany dystrybutor największego w kraju producenta nawozów opublikował komunikat, w którym informuje, że nie prowadzi sprzedaży swoich produktów za pośrednictwem portali internetowych.
Przyczyną wydania komunikatu było podszywanie się pod tego dystrybutora. Rzekomy sprzedawca proponował atrakcyjne ceny, ale wymagał dokonania wpłaty znacznej kwoty tytułem "rezerwacji" towaru. Z podanych powyżej względów takie transakcje nie mogły być zrealizowane.
Okazja czyni złodzieja
Drastyczny wzrost cen nawozów sprawił, że rolnicy poszukują okazji do tańszych zakupów. Niestety, pośród licznych ofert są również takie, które nie mają pokrycia. Linią obrony przed utratą dużych kwot pieniędzy jest kupowanie od stałych, dobrze znanych dostawców lub płatność po dostawie zamówionego towaru.
- Sprawdź: Potas padł ofiarą sankcji
Niewykluczone, że nadchodzący sezon będzie obfitował w przypadki fałszowania samych nawozów. Produkty te są tak drogie, że każde machlojki opłacają się trzykrotnie bardziej niż przed rokiem. Dlatego przy zakupach trzeba wnikliwie sprawdzać wszystko, co budzi jakiekolwiek wątpliwości, począwszy od masy towaru, poprzez oryginalność i szczelność opakowań, aż po dokumenty (faktury) sprzedaży.