Lidea – nowa marka nasion rolniczych
Oficjalnie od dzisiaj dwie francuskie marki hodowlano-nasienne działają pod jednym szyldem na świecie i w naszym kraju. Dowiedz się, co to oznacza w praktyce.

Dwie francuskie firmy hodowlano-nasienne – Euralis Semences i Caussade Semences – kilka miesięcy temu ogłosiły przystąpienie do połączenia. W wyniku tej fuzji powstała jedna firma i nowa globalna marka nasion rolniczych Lidea. O tym, co się zmienia dla rolników w naszym kraju, opowiedzieli podczas wczorajszej konferencji prasowej managerowie nowej firmy.
- Sprawdź: Euralis + Caussade = Lidea
– Fuzja na konkurencyjnym rynku ma wiele zalet. Pozwala nowemu podmiotowi osiągnąć pożądaną wielkość, odpowiadającą innym firmom z branży, które w ostatnich latach się połączyły. Daje też zdecydowanie większą siłę inwestycyjną w programy hodowlane oraz innowacyjne rozwiązania dla rolnictwa.
Damien Robert, dyrektor generalny regionu Europa w Lidea
Nowa marka dzięki fuzji jest jedną z 10 największych firm hodowlano-nasiennych na świecie i 6. w Europie. Utrzymuje 17 stacji badawczych i 8 zakładów nasiennych w Europie. Posiada własną sieć dystrybucyjną w 48 krajach świata. Zatrudnia ponad 2000 pracowników. Generuje obrót 350 mln € rocznie, z czego ponad 30 mln € zamierza każdego roku inwestować w badania i rozwój.
Lidea to aktualnie główna marka. Dzięki połączeniu oferuje bardzo szeroką paletę odmian roślin rolniczych na rynku, tj. kukurydzę, rzepak, zboża, słonecznik, soję, sorgo oraz mieszanki pastewne i poplonowe. Natomiast Caussade Semences Pro to marka zorientowana na lokalne dystrybucje. Tutaj znajdą się odmiany dwóch wiodących gatunków: kukurydzy i rzepaku.
– Lidea nie zastępuje marek Euralis Semences i Caussade Semences Group. Lidea jest czymś nowym, to zupełnie nowy konstrukt, zupełnie nowa tożsamość, a także nowe struktury.
Paweł Szymczak, dyrektor generalny regionu Europa Północno-Wschodnia
Lidea działa w Polsce od dzisiaj, czyli 15 kwietnia 2021 r. Polskie przedstawicielstwo mieści się w Poznaniu, a stacja hodowlana w Kórniku (Wielkopolska). Firma będzie oferować swoje nasiona pod dwoma nowymi markami: Lidea i Caussade Semences Pro.
– Nowe marki nie będą dla siebie konkurencją, bo są skierowane do różnych grup odbiorców. Oferta odmianowa Lidea obejmuje nasiona wszystkich hodowanych gatunków i jest skierowana do dystrybucji wyłącznościowej. Natomiast marka Caussade Semences Pro oferuje odmiany dwóch wiodących gatunków – kukurydzy i rzepaku – a nasiona będzie można kupić u lokalnych dystrybutorów, oferujących odmiany ogólnodostępne.
Damian Kuc, Lidea Business Country Manager
Plany Lidea na najbliższe lata są ambitne i zakładają wzrost udziałów w rynku kukurydzy, rzepaku i słonecznika. Jeśli chodzi o zboża, to w naszym kraju będzie rozwijana sprzedaż pszenicy i jęczmienia.
– Na polskim rynku planujemy zwiększenie udziału najważniejszych gatunków. Liczymy, że w najbliższych czterech latach osiągniemy udział na poziomie 20% rynku kukurydzy, 10% rynku rzepaku i 50% rynku słonecznika.
dr Błażej Springer, Marketing & Crop Manager