Lidea – nowa marka nasion rolniczych

Oficjalnie od dzisiaj dwie francuskie marki hodowlano-nasienne działają pod jednym szyldem na świecie i w naszym kraju. Dowiedz się, co to oznacza w praktyce.
Nową markę Lidea przedstawiają jej managerowie – od lewej: Paweł Szymczak, Damian Kuc, Sławomir Markiewicz i dr Błażej Springer.

Dwie francuskie firmy hodowlano-nasienne – Euralis Semences i Caussade Semences – kilka miesięcy temu ogłosiły przystąpienie do połączenia. W wyniku tej fuzji powstała jedna firma i nowa globalna marka nasion rolniczych Lidea. O tym, co się zmienia dla rolników w naszym kraju, opowiedzieli podczas wczorajszej konferencji prasowej managerowie nowej firmy.

– Fuzja na konkurencyjnym rynku ma wiele zalet. Pozwala nowemu podmiotowi osiągnąć pożądaną wielkość, odpowiadającą innym firmom z branży, które w ostatnich latach się połączyły. Daje też zdecydowanie większą siłę inwestycyjną w programy hodowlane oraz innowacyjne rozwiązania dla rolnictwa.

Damien Robert, dyrektor generalny regionu Europa w Lidea

Nowa marka dzięki fuzji jest jedną z 10 największych firm hodowlano-nasiennych na świecie i 6. w Europie. Utrzymuje 17 stacji badawczych i 8 zakładów nasiennych w Europie. Posiada własną sieć dystrybucyjną w 48 krajach świata. Zatrudnia ponad 2000 pracowników. Generuje obrót 350 mln € rocznie, z czego ponad 30 mln € zamierza każdego roku inwestować w badania i rozwój.

Lidea to aktualnie główna marka. Dzięki połączeniu oferuje bardzo szeroką paletę odmian roślin rolniczych na rynku, tj. kukurydzę, rzepak, zboża, słonecznik, soję, sorgo oraz mieszanki pastewne i poplonowe. Natomiast Caussade Semences Pro to marka zorientowana na lokalne dystrybucje. Tutaj znajdą się odmiany dwóch wiodących gatunków: kukurydzy i rzepaku.

– Lidea nie zastępuje marek Euralis Semences i Caussade Semences Group. Lidea jest czymś nowym, to zupełnie nowy konstrukt, zupełnie nowa tożsamość, a także nowe struktury.

Paweł Szymczak, dyrektor generalny regionu Europa Północno-Wschodnia

Lidea działa w Polsce od dzisiaj, czyli 15 kwietnia 2021 r. Polskie przedstawicielstwo mieści się w Poznaniu, a stacja hodowlana w Kórniku (Wielkopolska). Firma będzie oferować swoje nasiona pod dwoma nowymi markami: Lidea i Caussade Semences Pro.

– Nowe marki nie będą dla siebie konkurencją, bo są skierowane do różnych grup odbiorców. Oferta odmianowa Lidea obejmuje nasiona wszystkich hodowanych gatunków i jest skierowana do dystrybucji wyłącznościowej. Natomiast marka Caussade Semences Pro oferuje odmiany dwóch wiodących gatunków – kukurydzy i rzepaku – a nasiona będzie można kupić u lokalnych dystrybutorów, oferujących odmiany ogólnodostępne.

Damian Kuc, Lidea Business Country Manager

Plany Lidea na najbliższe lata są ambitne i zakładają wzrost udziałów w rynku kukurydzy, rzepaku i słonecznika. Jeśli chodzi o zboża, to w naszym kraju będzie rozwijana sprzedaż pszenicy i jęczmienia.

– Na polskim rynku planujemy zwiększenie udziału najważniejszych gatunków. Liczymy, że w najbliższych czterech latach osiągniemy udział na poziomie 20% rynku kukurydzy, 10% rynku rzepaku i 50% rynku słonecznika.

dr Błażej Springer, Marketing & Crop Manager

© Materiał chroniony prawem autorskim. Zasady przedruków w regulaminie.