Sumi Agro z nową wizją marki i logo

Ta japońska firma w swojej historii przechodziła wiele zmian. Aktualnie odświeża swoją identyfikację wizualną, która określa pole działania marki: planetę i jej mieszkańców.
Nowa wizja marki w najbliższej przyszłości znajdzie odzwierciedlenie w rozwiązaniach oferowanych na polskim rynku – Paweł Banach i Urszula Filipecka.

Sumi Agro Poland należy do japońskiej korporacji Sumitomo, jednej z dziesięciu największych firm w Kraju Kwitnącej Wiśni. Zaliczana jest też do najstarszych i największych spółek na świecie. Firma obecna jest aż w 66 krajach.

Nowe podejście do ochrony upraw

– Jesteśmy dumni z przynależności do jednego z największych i najstarszych koncernów na świecie. To daje nam pewność i siłę, których potrzebujemy, aby wytyczać nowe drogi do rozwiązywania codziennych problemów. Wierzymy, że siła globalnej marki pozwoli nam w przyszłości wprowadzić na rynek jeszcze więcej innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań, które przyczynią się do optymalizacji pracy naszych klientów – rolników – i maksymalizacji plonów.

Tomasz Malczewski, prezes zarządu Sumi Agro Poland

Firma w swojej historii przechodziła wiele zmian. Aktualnie odświeża swoją identyfikację wizualną, gdzie pierwszym wyróżnikiem jest nowy logotyp. Nowy znak firmowy ma być także przejawem modyfikacji wizji i misji marki, a co za tym idzie, nowego podejścia do ochrony upraw.

– Trendy rynkowe i odpowiedzialne podejście do kwestii środowiskowych we współczesnym rolnictwie wymagają zdecydowanych ruchów biznesowych. Rozwój ochrony biologicznej, optymalizacja ochrony konwencjonalnej, czy poprawa kondycji roślin dzięki produktom pochodzenia naturalnego, to dziedziny, w których chcemy być wzorem do naśladowania. Odpowiedzią na te wyzwania są zarówno produkty i technologie już obecne w naszym portfolio, jak i te, nad którymi jeszcze pracujemy.

Urszula Filipecka, dyrektor marketingu Sumi Agro Poland

Sumi Agro chce tym samym promować nowy sposób myślenia o ochronie upraw, w którym dba się o zasoby naturalne, a także troszczy o konsumenta i środowisko. Zmiana logotypu marki jest wizualizacją tych zamysłów. Jest też krokiem do ujednolicenia globalnej obecności na rynku spółek rolniczych należących do Sumitomo Corporation.

Co symbolizuje nowego logo?

Koło stanowiące główny element nowego logotypu symbolizuje globalną obecność Sumi Agro na rynku. Określa też pole działania marki: planetę i jej mieszkańców. Zieleń i kształt liścia wpisanego w logo podkreślają związek firmy z rolnictwem i ilustrują możliwości jego rozwoju dzięki użyciu najnowocześniejszych technologii. Są również wyrazem zaangażowania w ochronę środowiska oraz dostarczanie innowacyjnych produktów i zrównoważonych usług. Z kolei kolor pomarańczowy nawiązuje do wschodzącego słońca, które dla Sumi Agro oznacza podstawę ludzkiej egzystencji – energię – oraz wiąże się z pochodzeniem marki.

W najbliższej przyszłości nowa wizja marki znajdzie odzwierciedlenie w rozwiązaniach oferowanych na polskim rynku.

– Liczba dostępnych na rynku konwencjonalnych substancji czynnych z roku na rok spada. Wiemy, że jest to proces nieodwracalny, który będzie tylko postępował. Jednocześnie od producentów rolnych wymaga się podnoszenia jakości oraz zwiększania plonów, aby z jednego hektara produkować jeszcze więcej. Niezbędne staje się zatem włączenie do technologii produkcji rozwiązań biologicznych, zarówno do ochrony upraw, nawożenia, jak i biostymulacji.

Urszula Filipecka
Nowe trendy, nowe rozwiązania

W najbliższym czasie oferta firmy ma być poszerzona o kolejne rozwiązania opracowane z firmą Futureco Biosciences, a także z innymi partnerami. Będą to preparat Kaizen redukujący negatywne skutki suszy, czy nowe nawozy dolistne z firmy Lebosol. Sumi Agro to jednak nie tylko nowości. Marka systematycznie potwierdza jakość swoich flagowych produktów.

– Mówiąc o nowej wizji Sumi Agro, nie sposób nie wspomnieć o znanym od lat produkcie – liderze rynku insektycydowego w Polsce – czyli Mospilanie. Jest to preparat, który idealnie wpisuje się w wizję firmy dzięki wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa dla operatora, upraw i środowiska. Co ważne, dzięki intensywnym działaniom rejestracyjnym firmy przyszłość produktu jest pewna do 2032 r.

Urszula Filipecka

Nowa identyfikacja wizualna będzie wspólna dla wszystkich spółek rolniczych należących do Sumitomo Corporation. Zmianie przyświeca myśl: Jeden świat. Jeden zespół. Jedna firma.

© Materiał chroniony prawem autorskim. Zasady przedruków w regulaminie.